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컨벤션 참가자를 위한 스마트폰 지원서비스 구성 및 사용자 선호도에 관한 연구

A Study on Configuration of Smart Phone Support Services and User Preferences

  • 김길래 (한림국제대학원대학교 컨벤션이벤트경영학과)
  • Kim, Kil-Lae (Department of Convention & Event, Hallym University of Graduate Studies)
  • 투고 : 2010.09.04
  • 심사 : 2010.10.21
  • 발행 : 2011.01.30

초록

본 연구의 목적은 컨벤션 활동에 따른 모바일 지원서비스 영역과 세부 지원서비스를 개발하고 사용자 선호도를 분석하는 것이다. 질적인 연구방법을 사용하여 모바일 지원서비스 영역과 세부 지원서비스를 추출하였으며 전문가 서베이 방법을 통해 사용자 선호도를 분석하였다. 연구결과 20개의 지원서비스 영역과 43개의 세부지원서비스 항목들이 추출되었으며 컨벤션 참가자들을 위한 서비스 항목의 설계를 위한 사용자 선호도가 분석되었다.

The purpose of the study is to develop mobile support services areas and detail mobile support service items according to their convention activities and analyze user preference. For this aim, a qualitative to extract mobile support service areas and detail mobile service items targeted to convention participants and a expert survey to analyze user preference are used. Firstly, based on a precedent study and expert review 20 mobile service areas and 43 detail service items are extracted. Secondly, results from expert survey are presented exploring user preferences for detail service items designed for convention participants.

키워드

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