The Extended-Military Multimedia Systems Based on Real-Time Scheduling Scheme

실시간 스케줄링을 적용한 Extended-Military Multimedia Systems

  • Park, Sang-Hyuk (Department of Network Centric Warfare Engineering, Ajou University) ;
  • Kim, Jai-Hoon (Graduate School of Information & Communication, Ajou University) ;
  • Han, Chang-Hee (Department of Electronic and Information, Korea Military Academy)
  • 박상혁 (아주대학교 NCW학과) ;
  • 김재훈 (아주대학교 정보통신전문대학원) ;
  • 한창희 (육군사관학교 전자정보학과)
  • Received : 2010.12.03
  • Accepted : 2011.01.07
  • Published : 2011.01.25

Abstract

It is very important for more effective military operation to share information required in recognizing a situation by monitoring battlefield. The recognition of situations is offered visually though multi-media systems such as a COP(Common Operation Picture), UAV etc. The operating method has rapidly changed into Network-Centric Warfare (NCW). As a result, the data that these Multimedia systems should control is increasing. Improved performance of Multimedia systems is required to deal with them. In this paper, we propose Extended-Military Multimedia System(E-MMS) applying the most excellent scheduling method in terms of meet-ratio in real time when Multimedia systems carry out assigned information in real time for monitoring as the method of improved performance. As a result of utility about proposed system, it is verified that realtime EDF(Earliest Deadline First) scheduling method is more improved up to 20% compared to non-realtime FCFS(First Come First Service) in terms of the deadline meet ratio.

효과적인 작전 수행을 위해 전장 상황을 실시간 모니터링하여 상황인식에 필요한 정보를 공유하는 것은 매우 중요하다. 이러한 상황인식은 멀티미디어 시스템을 통해 시각적으로 제공되며 공통상황도, UAV 영상 등 다양하다. 현대전의 수행양상이 네트워크 중심작전 체계로 빠르게 변모하고 있어 이러한 멀티미디어 시스템이 실시간 처리해야하는 데이터의 양도 급증하고 있다. 이를 실시간 처리하기 위해서는 멀티미디어 시스템의 성능 향상이 필요하다. 본 논문에서는 성능향상을 위한 방법으로 모니터링을 위해 수집된 정보를 실시간 멀티미디어 시스템이 처리할 때, 실시간 처리율이 가장 우수한 스케줄링 방법을 적용한 Extended-Military Multimedia Systems(E-MMS)을 제안한다. 제안한 시스템에 대해 유용성을 평가한 결과, 실시간 EDF(Earliest Deadline First)스케줄링 방법이 비실시간 FCFS(First Come First Service)스케줄링 방법에 비해 최대 20% 마감시간 준수율이 향상됨을 검증했다.

Keywords

References

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