Science of Emotion and Sensibility (감성과학)
- Volume 14 Issue 3
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- Pages.347-360
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- 2011
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- 1226-8593(pISSN)
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- 2383-613X(eISSN)
A study on TV homeshopping brand dinnerware sales space styling effects with camera angle -Focused on consumer preference-
TV홈쇼핑 카메라 앵글에 따른 브랜드 식기 판매 공간의 연출 효과에 관한 연구 -소비자 선호도를 중심으로-
- Rhie, Jin-Min (School of Art, SookMyung women's University, Major of Environmental Design) ;
- Jang, Young-Soon (The Graduate School of Lifestyle Design, SookMyung Women's University, Major of Livingstyle Design) ;
- Lee, Mi-Yeon (The Graduate School of Lifestyle Design, SookMyung Women's University, Major of Livingstyle Design)
- 이진민 (숙명여자대학교 미술대학 환경디자인전공) ;
- 장영순 (숙명여자대학교 라이프스타일디자인대학원 리빙스타일디자인전공) ;
- 이미연 (숙명여자대학교 라이프스타일디자인대학원 리빙스타일디자인전공)
- Received : 2010.11.06
- Accepted : 2011.07.07
- Published : 2011.09.30
Abstract
To find out characteristics of TV home shopping's virtual space deepness styling, this study had analysis characteristics of space deepness which is showed on flat TV screen with actually aired 6 dinnerware sales case, at
본 연구는 TV화면에 입체감을 표현하여 소비자의 구매 욕구를 촉진하는 TV홈쇼핑 식공간 연출에서 표현되는 공간 깊이감이 표현되는 연출의 특성을 파악하기 위해 2005년 3월에서 2010년 11월까지
Keywords