Variable Length CAN Message Compression Using Bit Rearrangement

비트 재배열을 이용한 가변길이 CAN 메시지 압축

  • Received : 2011.03.02
  • Accepted : 2011.04.15
  • Published : 2011.04.25

Abstract

In this paper, we propose a CAN message compression method using bit rearrangement to reduce the CAN bus load and the error probability during the transmission of CAN messages. In conventional CAN message compression methods, message compression is accomplished by sending only the differences between the previous data and the current data. In the proposed method, the difference bits are rearranged to further increase the compression efficiency. By simulations in car applications, it is shown that the CAN transmission data is further reduced up to 26% by the proposed method, compared with the conventional method.

본 논문에서는 CAN 버스로드를 줄여 CAN 네트워크 비용을 줄이고 오류 확률을 낮추기 위해서 메시지를 압축하는 방법을 제안한다. 제안하는 비트 재배열 방법은 기존의 메시지 변화량만 전송하는 압축방식과 달리 각 변화량의 하위 비트들로부터 시작하여 전송데이터를 재구성하도록 하여 결과적으로 데이터가 압축되는 방법이다. 차량 CAN 로깅 파일을 이용하여 제안한 방법으로 압축한 결과 전송 데이터량이 기존 압축알고리즘에 비해 26% 더 감소함을 보였다.

Keywords

References

  1. 임명섭, "차량 통신 네트워크 기술," 한국통신학회지, 제24권 제9호, 86-95쪽, 2007년 9월.
  2. S. Channon and P. Miller, "The requirement of future in-vehicle networks and an example implementation, " SAE paper 2004-01-0206, Mar. 2004.
  3. Wolfhard Lawrenz, "CAN system Engineering: From theory to practical applications," Sringer
  4. Bosch, "CAN specification 2.0," Robert Bosch GmbH, 1991.
  5. FlexRay Communications System Electrical Physical Layer Specification Version 2.1 Revision B. 2006.
  6. 강현수, 허일남, 김용은, 정진균, "FlexRay 프로토콜 설계 및 로봇 시스템 응용," 전자공학회논문지 제45권 TC편 제6호, 440-446쪽, 2008년 6월.
  7. MOST Homepage, http://www.mostcooperation.com
  8. 손영욱, 문희석, 정재일, 이수영, "능동형 CAN 통신데이터 압축 알고리즘," 한국 자동차 공학회 2006년도 춘계 학술대회 논문집, pp. 1427-1477, 2006.