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Mobile Way-Finding Application of User Location Base

사용자 위치 기반의 모바일 길 찾기 어플리케이션

  • Received : 2011.08.13
  • Accepted : 2011.09.08
  • Published : 2011.12.31

Abstract

In this paper, we propose a mobile navigation application that allows a user to send location data to another user using the iPhone's GPS function and Mapkit framework. The GPS function of the iPhone detects the location of the first user and the Mapkit framework shows the first user location on Google Maps. If the second user requires guidance to a destination, the first user touches the record button on the proposed application to record his or her position. The first user can check his or her recorded location from the pin position on Google Maps, and he or she can then send the relevant information to the second user who wants to visit that location. The second user receives the location data and is guided to the destination easily by following the next position icon on the iPhone camera overlay or by following the pin position on Google Maps. Therefore, even if a user is traveling somewhere for the first time, the proposed application guides that user to his or her destination by receiving recorded location data from another user.

본 논문에서는 아이폰의 GPS 기능과 Mapkit 프레임워크를 이용하여 사용자 간에 길 안내를 전달하는 모바일 어플리케이션을 제안한다. 아이폰의 GPS 기능은 사용자의 현재 위치를 얻을 수 있으며, Mapkit 프레임워크를 이용하여 지도에 각각의 위치를 표시 할 수 있다. 사용자는 목적지로 이동하면서 안내가 필요한 지점에서 어플리케이션을 터치하여 기록한다. 사용자는 목적지에 도착할 때까지 기록된 내용을 Google 지도를 통해 확인할 수 있으며, 목적지로 찾아올 다른 사용자에게 데이터를 전달한다. 데이터를 받은 다른 사용자는 카메라의 Overlay 위에 나타나는 다음 위치 아이콘으로 목표 위치를 보거나, 지도 화면을 확인 하면서 목적지로 가기 위해 이동해야 할 다음 위치를 쉽게 안내 받을 수 있다. 즉, 제안 어플리케이션은 사용자가 처음 가는 길 임에도 다른 사용자의 데이터를 전송 받아 손쉽게 길을 안내하는 유용한 기능을 제공한다.

Keywords

References

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