Acknowledgement
Supported by : 경상대학교
References
- 이민호, 조형래; "게임이론을 이용한 제조업체의 직접마케팅 진입전략 분석", 한국산업경영시스템학회지, 32(3) : 168-177, 2009.
- 조형래, 유정섭, 차춘남, 임상규; "Online과 Offline 마케팅 채널간의 가격경쟁 및 효율성 통제전략 분석", 대한산업공학회지, 27(2) : 181-189, 2001.
- 조형래, 유정섭, 차춘남; "B&M 유통업체와 C&M 유통업체 간의 가격경쟁 분석", 대한산업공학회지, 28(4) : 379-389, 2002.
- Brynjolfsson, E. and Smith, M. D.; "Frictionless Commerce? A Comparison of Internet and Conventional Retailer," Management Science, 46(4) : 563-585, 2000. https://doi.org/10.1287/mnsc.46.4.563.12061
- Conner, K. R.; "Obtaining Strategic Advantage from Being Imitated: When Can Encouraging Clones" Pay?," Management Science, 41(2) : 209-225, 1995. https://doi.org/10.1287/mnsc.41.2.209
- Rasmusen, E.; "Games and Information: An Introduction to Game Theory, Basil Blackwell, Inc., 1989.
- Sridhar, B.; "Mail versus Mall: A Strategic Analysis of Competition between Direct Marketers and Conventional Retailers," Marketing Science, 17(3) : 181-195, 1998. https://doi.org/10.1287/mksc.17.3.181