참고문헌
- 김보성, 강진규, 민병찬, 민윤기. 운전 도로조건 복잡성에 따른 인지적 부하수준과 심박율의 변화. Journal of The Korean Data Analysis Society, 11(1), 241-251, 2009.
- 김중효. 도심부 신호 교차로 딜레마 구간상 운전자 행동심리 분석. 도로교통 안전관리공단 교수연구논문집, 1, 2006.
- 도로 교통 공단. 2005년판 교통사고 통계, 2005.
- 도로 교통 공단. 2006년판 교통사고 통계, 2006.
- 도로 교통 공단. 2007년판 교통사고 통계, 2007.
- 도로 교통 공단. 2008년판 교통사고 통계, 2008.
- 도로 교통 공단. 2009년판 교통사고 통계, 2009.
- 이영창, 김보성, 임동훈, 김현우, 지두환, 민병찬, 민윤기. 황색신호 딜레마 상황에서의 자율신경계 반응. Journal of The Korean Data Analysis Society, 12(1), 185-194, 2010.
- 이수정, 민윤기, 김보성, 최미현, 양재웅, 최진승, 전재훈, 탁계래, 민병찬, 정순철. 각성수준에 따른 3-back 과제 수행 능력의 차이. 감성과학, 12(4), 373-380, 2009.
- Clarion, A., Ramon, C., Petit, C., Dittmar, A., Bourgeay, J. P., Guillot, A., Gehin, C., McAdams, E. and Collet, C., An integrated device to evaluate a driver's functional state, Behavior Research Methods, 41(3), 882-888, 2009. https://doi.org/10.3758/BRM.41.3.882
- Femandez, T., Harmony, T., Rodrigue, M., Bermal, J., Silva, J. and Reyes, A., EEG activation patterns during the performance of tasks involving different components of mental calculation, Electroencephalography and Clinicalneuriphysiology, 94(3), 175-182, 1995. https://doi.org/10.1016/0013-4694(94)00262-J
- Liu, C., Herman, R. and Gazis, D. C., A review of the yellow interval dilemma, Transportation Research Part A: Policy and Practice, l30, 333-348, 1996. https://doi.org/10.1016/0965-8564(96)00001-8
- Mark, A. S., Change in EEG alpha power during simulated driving: a demonstration, International Journal of Psychophysiology, 37, 155-162, 2000. https://doi.org/10.1016/S0167-8760(00)00079-9
- Ray, W. J. and Cole, H. W., EEG alpha activity reflects attentional demands, and beta activity reflects emotional and cognitive process, Science, 228, 750-752, 1985. https://doi.org/10.1126/science.3992243
피인용 문헌
- Assessment of Driver's Emotional Stability by Using Bio-signals vol.30, pp.1, 2011, https://doi.org/10.5143/JESK.2011.30.1.203