References
- 이규노, 왕지현, "지상무기체계 전투효과 분석을 위한 통합 시뮬레이션", Defence Science & Technology Plus, Vol. 63, pp. 1-12, 2008.
- 윤상윤, "국방 모델링/시뮬레이션 현실태 진단 및 발전 방안", 한국국방정책연구, Vol. 63, pp. 1-32, 2004.
- Gwenda, F., "Adapting COTS Games for Military Simulation", Proceedings of the 2004 ACM SIGGRAPH International Conference on Virtual Reality Continuum and Its Applications in Industry, pp. 269-272, 2004.
- Amy L. Alexander, "From Gaming to Training: A Review of Studies on Fidelity, Immersion, Presence, and Buy-in and Their Effects on Transfer in PCBased Simulations and Games", DARWARS Training Impact Group, pp. 1-14, Nov. 2005.
- Phongsak, P., "UTSAF: A Multi-Agent-Based Software Bridge for Interoperability between Distributed Military and Commercial Gaming Simulation" SIMULATION, Vol. 80, No. 12, pp. 647-657, 2004. https://doi.org/10.1177/0037549704050907
- 정영호, 신기태, 박진우, "DEVS을 이용한 갱도포병 타격에 관한 연구", 한국시뮬레이션학회 논문지, Vol. 17, No. 3, pp. 45-51, 2008.
- 차주환, "객체 지향 기반의 잠수함 어뢰 회피 시뮬레이션에 관한 연구", 2005 한국CAD/CAM 학회 학술발표회 논문집, 2005.
- 조두연, "수중운동체 모델링 & 시뮬레이션을 위한 전술처리기의 개념연구 및 구현", 2007 한국 CAD/CAM 학회 학술발표회 논문집, 2007.
- 성창호, 김탁곤, "객체 지향적 워게임 시뮬레이터 개발을 위한 협동 모델링 방법론", 한국시뮬레이션학회 '09춘계학술대회, 2009.
- 김주영, 김탁곤, "DEVS를 이용한 워 게임 시뮬레이터 자동 합성 방법론", 한국시뮬레이션학회 2006 춘계학술대회논문집, 2006.
- Park, S. C., "A Methodology for Creating a Virtual Model for a Flexible Manufacturing System", Computers in Industry, Vol. 56, No. 7, 2005.
- Zeigler, B. P., Theory of Modeling and Simulation, Wiley Interscience, 1976.
- Zeigler, B. P., Object-Oriented Simulation with Hierarchical, Modular Models, Academic Press, 1990.
- C++ Language Tutorial, http://www.cpluscplus.com/doc/tutorial.