참고문헌
- 김지윤, 조우현, 이선희, 이해종. 라이프스타일과 의료이용 의사결정과정 분석. 보건행정학회지 1999 ; 9(2) : 77-94
- 백수경, 곽영식. 의료서비스에서 혼합모형 및 분석적 계층과정을 이용한 입원환자의 시장세0분화에 관한 연구. 보건행정학회지 2003 ; 12(2) : 1-22 https://doi.org/10.4332/kjhpa.2002.12.2.001
- 임병훈, 박운용. 선택형 컨조인트 분석을 활용한 종합병원 의료소비자의 선택요인 분석. 대한경영학회 춘계학술대회 발표논문 ; 2006
- 임병훈, 안광호, 박운용. 서비스제품 선택에서 전통적 컨조인트기법과 선택형 컨조인트기법간의 예측력 비교에 대한 연구. 마케팅과학연구 2006 ; 16(4) : 37-52 https://doi.org/10.1080/12297119.2006.9707379
- 이지전, 김한중, 조우현, 이선희. 유료 요양원의 수요와 시장세분화에 관한 연구. 보건행정학회지 1997 ; 7(1) : 55-72
- 정현자, 정면숙. 의료소비자의 라이프스타일에 따른 병원선택 요인. 보건행정학회지 2004 ; 14(3) : 1-19 https://doi.org/10.4332/KJHPA.2004.14.3.001
- 조희숙, 이선희, 최은영, 최귀선, 채유미 양.한방 의료서비스 이용환자의 시장세분화에 관한 연구 보건행정학회지 2002 ; 12(1) : 125-143 https://doi.org/10.4332/kjhpa.2002.12.1.125
- 채서일. 마케팅 조사론. 제3판. 서울 : 학현사 ; 2000
- 채서일. 사회과학 조사방법론. 제3판. 서울: 비앤앰북스 ; 2006
- 황재상. 치과병원 선택 요인에 관한 고객 선호도 조사[석사 학위 논문]. 서울: 경희대학교 경영대학원 ; 2001.
- Carroll NV, Gagon JD. Identifying consumer segments in health services markets : An application of conjoint and cluster analyses to the ambulatory care pharmacy market. Journal of healthcare marketing 1983 ; 3 : 22-34
- Carroll JD, Green PE. Psychometric Methods in Marketing Research:part I, Conjoint Analysis. Journal of Marketing Research 1995 ; 32 : 385-391 https://doi.org/10.2307/3152174
- Green PE, Krieger AM. Segmenting Markets with Conjoint Analysis. Journal of Marketing 1991 ; 55 : 20-31 https://doi.org/10.2307/1251954
- Green PE, Srinivasan V. Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook. Journal of Consumer Research 1978 ; 5 : 103-123 https://doi.org/10.1086/208721
- Green PE, Srinivasan V. Conjoint Analysis in Marketing: New Developments with Implications for Research and Practice. Journal of Marketing 1990 ; 54(4) : 3-19 https://doi.org/10.2307/1251756
- Haley RI. Benefit segmentation : A decsion-oriented research tool. Journal of marketing 1968 ; 32
- Kotler P. Marketing management. 11th ed. Prentice-Hall ; 2003
- Kotler P, Clarke R. Marketing for health care organizations. Prentice-Hall ; 1987
- Wedel M, Kamakura W. Market segmentation: Conceptual and methodological foundations. 2nd ed. Philadelphia: International series in quantitative marketing ; 1999.
- Woodside AG, Nielsen RL. Preference segmentation of health of health services. Journal of healthcare marketing 1988 ; 8 : 14-24
- Wittink DR, Cattin. P. Commercial Use of Conjoint Analysis : An Update. Journal of Marketing 1989 ; 53 : 91-96 https://doi.org/10.2307/1251345
- Zvi G, Robert EM, Peter ER. A direct approach to data fusion. Journal of Marketing Research 2006 ; 73-83.