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Real-time Orchestra Method using MIDI Files

MIDI파일을 이용한 실시간 합주 기법

  • 이지혜 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 김스베틀라나 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 윤용익 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과)
  • Received : 2009.12.08
  • Accepted : 2010.03.02
  • Published : 2010.04.28

Abstract

Recently, Internet users have an interest about Social Media Service in Web2.0 environment. We suggest the orchestra service as social media service to meet user satisfactions in changed web environment. We accept a concept of the MMMD (Multiple Media Multiple Devices). In other words, Internet users listen to the music not only one device but multiple devices. Each one of multiple devices can play a sound source under earmark instruments for providing users with actual feeling like an orchestra. To meet the purpose, we define 3 steps. First, we separate the sound source based on instrument information. Second, we exact the suitable sound source for play orchestra. In final step, the sound source transmits to each suitable playing device. We named the 3 step for AET process. Beside we suggest synchronization method using rest point in the MIDI file for control sound sources. Using the AET process and synchronization method we provide the orchestra service for meet user's satisfactions to users.

Web 2.0 시대를 맞아 최근 웹상에는 소셜 미디어 서비스(Social Media Service)가 각광받고 있다. 환경적 변화에 맞춰 사용자의 요구를 충족시키는 소셜 미디어 서비스로써 합주서비스를 제공하고자 한다. 합주서비스는 MMMD(Multi Media Multi Device) 개념으로 음원을 제공하고자 한다. 즉, 합주곡을 하나의 재생장치를 통해 듣는 것이 아니라, 악기 별로 재생장치를 선택해 연주함으로써 오케스트라에서 음악을 감상하는 것 같은 실감을 부여할 수 있다. 목표를 충족시키기 위해서 합주곡을 구성하는 악기 별 음원을 분리하고 연주를 위해 필요한 음원을 추출하고 음원을 각 재생장치로 전달하는 작업을 AET Process로 정의하였다. 음원 간의 동기화를 제어하기 위해서 쉼표를 이용한 동기화 알고리즘을 제안하였다. AET Process와 쉼표를 이용한 동기화 처리 방법을 이용하여 사용자에게 실감 있는 합주 서비스를 제공할 수 있다.

Keywords

References

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