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Case on Brand Management of the Fashion Brand EXR

패션 브랜드 EXR의 브랜드 매니지먼트 사례

  • Received : 2010.05.11
  • Accepted : 2010.06.29
  • Published : 2010.07.28

Abstract

Companies have been difficult to capture the minds of consumers by staying in the sales phase in order to sell products. The marketing and brand management strategies of more understanding consumers and systematically managing for the perception of them are becoming important. Since launched, EXR has implemented a systematic brand management process from its early stage. Based on the idea of 'brand asset by customer' by Kevin Lane Keller that the total of consumer brand knowledge ultimately completes the company brand power, 'brand asset', to satisfy areas of 'functionality' and 'design', EXR pioneered its ultimate brand asset which is 'CAPORTS' and established its own identity called, 'PROGRESSIVE'. For the success of a brand management, there must be a clear vision supported by the determination of a specific brand identity. Also, it needs to be shared by members of the organization, and to maintain and manage it in the long run, an integrated management strategy is essential. On the basis of such identity, EXR was able to carry out the integrated management for its brand and the overall implementation of the marketing strategy. Therefore, In this study, we seek for a sustainable brand management strategy of fashion brand by looking into the process of the EXR's brand establishment.

이제 기업이 상품을 판매하기 위해서는 영업단계에 머무르는 것만으로는 소비자의 마음을 사로잡기가 어려워 졌다. 보다 소비자를 잘 이해하고, 보다 그들의 인식을 체계적으로 관리할 수 있는 마케팅과 브랜드 매니지먼트 전략이 중요하게 대두되고 있다. 패션브랜드 EXR은 런칭 초기부터 체계적 브랜드 매니지먼트 과정을 실행해왔다. '소비자 브랜드 지식'의 총체가 결국 그 기업 브랜드의 힘, '브랜드 자산'을 완성한다는 케빈 케인 켈러의 '고객에 의한 브랜드 자산'에 일거하여 고객에게 '기능성'과 '디자인' 두 가지 영역 모두를 만족시키고자 그 궁극의 브랜드 자산인 캐포츠('Character Sports Casual'의 합성어) 영역을 개척하고, 그들만의 아이덴티티인 'PROGRESSIVE'를 구축하였다. 브랜드 매니지먼트의 성공을 위해서는 명확한 비전과 이를 통한 구체적인 브랜드 아이덴티티 규명이 반드시 뒷받침 되어야 한다. 또한 이러한 것을 조직 내 구성원 전체가 공유할 수 있어야 하며, 이것이 장기적으로 유지, 관리되기 위한 통합적인 관리 전략이 필요하다. 이것을 토대로 EXR은 그들의 브랜드 및 마케팅 전략 실행의 전반을 통합적으로 관리할 수 있었다. 따라서, 본 연구에서는 패션브랜드 'EXR'의 브랜드 구축 과정을 살펴봄으로써 패션 브랜드의 지속 가능한 브랜드 매니지먼트 전략을 모색하고자 한다.

Keywords

References

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