Abstract
A Study on the Management Performance of the Distribution channel's CRM : Balanced Scorecard Approach as to CRM application field of the Distribution Company About Korea Airport Service In this paper, the performances of Distribution channel's estimation schemes for CRM system are investigated. We anticipate these moves will have a positive effect on the CRM Scorecard infra, process, elevate royalty environments. As is study of used SPSSWN 15.0 correlation analysis, regression analysis & AMOS 7.
본 연구는 최근 더욱 경쟁이 치열해진 유통환경 속에서 유통업들이 그 대안으로 도입한 전사적 CRM 전략에 대한 효과성을 점검하고자 한다. 즉 유통업의 고객관계관리(CRM) 도입에 따른 성과를 성과평가 프레임워크를 이용하여 분석하였다. 본 연구에서는 평가프레임워크로 CRM Scorecard를 이용하였다. 즉, 소매유통의 CRM도입을 통해 그 조직인프라, CRM 프로세스가 고객만족을 이끌고 고객의 로열티를 높이는지, 그리고 이것이 조직성과에 긍정적 영향을 미치는 지에 대해 알아보았다. 연구방법은 SPSSWN 15.0을 이용하여 상관분석과 회귀분석을 하였고 AMOS 7을 이용해 구조방정식을 살펴보았다.