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고온.고압의 정적연소에서 C-중유 에멀젼 연료의 연소특성

Combustion Characteristics of Emulsified C-heavy Oil in Constant Volume Combustion with High Temperature and Pressure

  • 유동훈 (고베대학교 해사과학연구과) ;
  • 서전수신 (고베대학교 해사과학연구과) ;
  • 등전호사 (고베대학교 해사과학연구과) ;
  • 임재근 (군산대학교 동력기계시스템공학)
  • 투고 : 2009.10.09
  • 심사 : 2009.12.22
  • 발행 : 2010.03.31

초록

디젤기관에 있어서 PM과 NO의 동시저감을 위한 에멀전연료의 적용은 급속도로 발전되어져왔다. 하지만, C중유 에멀젼연료의 연소계측 해석은 다른 연료에 비하여 복잡한 연소형태 때문에 어려움이 많다. 본 연구에서는 높은 압력과 온도의 정적연소실에서 에멀젼 C중유를 분사 연소시켜, 연소해석에 대한 실질적인 근거를 제시한다.

The improvement of fuel economy and the reduction of diesel exhaust PM(Particulate Matter) and $NO_X$ have been successfully achieved by supplying diesel engines with emulsified diesel oil. However, combustion analysis of emulsified C-heavy oil is difficult because the combustion characteristics of emulsified C-heavy oil compared to other fuels have a special form. Therefore, these experimental researches have analyzed the combustion characteristics of emulsified C-heavy oil in a chamber with high pressure and temperature. The pressure and the rate of heat releases in a combustion chamber was decreased with increasing the water content and the ignition delay time was increased with increasing the water percent.

키워드

참고문헌

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피인용 문헌

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