Abstract
The reality is that existing games are commercial or violent rather than informative. So, such a phenomenon resulted in many social problems. To solve such problems, I designed and implemented a game which is not violent but educative and child-friendly. In this thesis, an educative game is defined and its characteristics are described. I designed the user interface of the game for children, proposed relevant algorithms, and showed resultant screens of the game. Also, I compared the game with the existing games in order to prove that my game is non-violent, non-commercial, and rather educative. This ladder rejection game is different from the existing game in terms of design, functions, and contents of the screen. This paper contains specific explanations about the supplemented ladder rejection game. First, the design of this ladder rejection game extended fundamental principles of the existing game and added new diverse functions.
본 논문에서는 게임이 아동들이나 청소년들에게 폭력성을 배제하고 교육적인 내용의 게임을 만들려면 게임의 구성과 설계가 중요하다. 그러므로 본 논문에서는 아동이나 청소년들에게 교육적인 내용의 게임을 설계하여 두뇌 발달을 시키고, 게임의 즐거움을 줄 수 있도록 하였다. 특히 아동들을 위해 화면에서 토끼 같은 캐릭터를 추가하여 게임의 폭력성 보다는 친근한 이미지의 동물들의 캐릭터를 살려 설계하였다. 전체 화면에 대한 객체 설계와 구현된 게임에 대한 화면에 대한 내용도 살펴보았으며, 구현된 게임의 장점을 나열하였고, 향후 발전방향에 대하여 논하였다.