References
- 박영훈, 여태경, 김선화, 심성아, 이태림, 김수미 (2009). 중학교 수학 I, p. 145-150, (주) 천재문화.
- 박종율, 유종광, 이창주, 홍분남, 김덕진, 박우량 (2009). 중학교 수학 1 교과서, (주) 도서출판 디딤돌.
- 우정호, 박교식, 박경미, 이경화, 김남희, 임재훈, 신보미, 최인선, (2010). 고등학교 수학 I, 두산동아(주)
- 이병수 (1996). 수학의 이해, 경성대학교 출판부.
- 이병수 (2008). 기초 실해석학, 교우사.
- 이준열, 최부림, 김동재, 서정인, 전용주, 김홍섭, 장희숙, 조석연, 오승아, 송정 (2010). (주) 천재교육.
- 이준열, 최부림, 김동재, 송영준, 윤상호, 황선미 (2010). (주) 천재교육.
- 정동명, 조승제 (2004). 실해석학 개론, 경문사.
- 최용준, 김서령, 이정례, 선우하식, 이진호, 조동석, 이한주, 김덕환, 김민정, 박 효정 (2010). 고등학교 미분적분과 통계기본 교과서, (주) 천재교육.
- 최용준, 한대희, 박진교, 김강은, 신태양, 배맹주 (2010). 중학교 수학 2 교과서, (주) 천재문화.
- D'Angelo J. P. & West Douglas B. (2000). Mathematical Thinking, Problem-Solving and Proofs, Prentice Hall, NJ.
- Ball, D. L. (1991). Research on teaching mathematics ; Making subject-matter knowledge part of equation. In J. Brophy (Ed.), Advances in Research on Teaching (Vol. 2, pp.11-48) : JAI Press.
- Bartle, R. G. & Sherbert, D. R. (2000). Introduction to Real Analysis, 3ed, John Wiley & Sons, Inc..
- Cooney, T. J. & Wiegel, H. G. (2003). Examining the mathematics in mathematics teacher education. In A. J. Bishop, et al. (eds.), Second international handbook of mathematics education (pp. 795-828). Dordrecht: Kluwer.
- Hennings Cindy S. (2007). The mathematical preparation of secondary teachers: A Call for Research, Journal of Mathematical Sciences & Mathematical Education 2(2).
- Prediger Susanne (2010). How to develop mathematics-for- teaching and for understanding: the case of meanings of the equal sign, J. Math. Teacher Educ. (2010) 13:73-93. https://doi.org/10.1007/s10857-009-9119-y
- Shulman. L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching, Educational Researcher, 15, 4-14.
- Simon Martin A., (1993). Prospective elementary teachers' knowledge of division, J. for Research in Mathematics Education, Vol. 24, No. 3, 233-254. https://doi.org/10.2307/749346
- Trench, William F. (2003). Introduction To Real Analysis, Pearson Education.
- Usiskin, Z. (2001). Teachers' mathematics: A collection of content deserving to be a field. Paper presented at the National Summit on the Mathematical Education of Teachers, Washing, DC.
- Wilhelmi Miguel R., Godino Juan D. & Lacasta Eduardo, (2007). Didactic effectiveness of mathematical definitions, the case of the absolute value, int'l Electronic J. of Mathematics education Vol. 2, No2., pp.72-90.