Abstract
Currently memorandum have been a method to manage information easily by short writing. In particular, a electronic memorandum system has been efficiently used for business purpose, which is available in a computer widely used in our daily life. Considering the smart business environment, we propose a multi-functional electronic memorandum system in this paper, which is helpful to manage information intelligently in the smart business environment. The proposed system maintains the contents of memorandum in a database structure, so it is available without any restrictions in time and place. In addition, it also has additional functions of music playing, capturing working screens, and scheduling. The functions help for the proposed system to be widely used in the smart business environment.
각종 정보가 범람하고 있는 현대에서 메모는 간단한 기록을 통해 쉽게 정보를 관리할 수 있는 수단으로 자리 잡았다. 특히, 정보화시대의 도래로 널리 보급된 컴퓨터 상에서 사용가능한 전자 메모는 비즈니스 사회에서 매우 유용하게 이용되고 있다. 점차적으로 지능화 되어가는 비즈니스 환경을 고려하여 본 논문에서는 해당 환경에서 지능적으로 정보를 관리할 수 있는 다기능 전자 메모 시스템을 제안한다. 제안된 방법에서는 데이터베이스를 활용한 메모 정보 관리를 통해 시공간의 제약을 줄인다. 더불어, 해당 시스템은 음악 재생, 화면 캡쳐 및 일정관리 등의 기능을 지원한다. 이러한 기능들은 비즈니스 환경에서 제안된 시스템의 활용도를 높여준다.