An Embedded System Design of Collusion Attack Prevention for Multimedia Content Protection on Ubiquitous Network Environment

유비쿼터스 네트워크 환경의 멀티미디어 콘텐츠 보호를 위한 공모공격 방지 임베디드 시스템 설계

  • Rhee, Kang-Hyeon (Chosun University, Electronics & Information Engineering College, Dept. of Electronics Eng.)
  • 이강현 (조선대학교 전자정보공과대학 전자공학과)
  • Published : 2010.01.25

Abstract

This paper proposes the multimedia fingerprinting code insertion algorithm when video content is distributed in P2P environment, and designs the collusion codebook SRP(Small RISC Processor) embedded system for the collusion attack prevention. In the implemented system, it is detecting the fingerprinting code inserted in the video content of the client user in which it requests an upload to the web server and in which if it is certified content then transmitted to the streaming server then the implemented system allowed to distribute in P2P network. On the contrary, if it detects the collusion code, than the implemented system blocks to transmit the video content to the streaming server and discontinues to distribute in P2P network. And also it traces the colluders who generate the collusion code and participates in the collusion attack. The collusion code of the averaging attack is generated with 10% of BIBD code v. Based on the generated collusion code, the codebook is designed. As a result, when the insert quantity of the fingerprinting code is 0.15% upper in bitplane 0~3 of the Y(luminance) element of I-frame at the video compression of ASF for a streaming service and MP4 for an offline offer of video content, the correlation coefficient of the inserted original code and the detected code is above 0.15. At the correlation coefficient is above 0.1 then the detection ratio of the collusion code is 38%, and is above 0.2 then the trace ratio of the colluder is 20%.

본 논문은 비디오 콘텐츠가 P2P 환경에서 배포될 때, 멀티미디어 핑거프린팅 코드를 삽입하는 알고리즘을 제안하고 공모공격 방지를 위한 공모 코드북 SRP(Small RISC Processor) 임베디드 시스템을 설계한다. 구현된 시스템에서는 웹서버에 업로드를 요청하는 클라이언트 사용자의 비디오 콘텐츠에 삽입된 핑거프린팅 코드를 검출하여 인증된 콘텐츠이면 스트리밍 서버로 전송을 하여 P2P 네트워크에 배포를 허락하고, 공모코드가 검출되면 스트리밍 서버로 비디오 콘텐츠의 전송을 차단하여 P2P 네트워크에 배포를 중지시키고, 또한 공모코드에 가담한 공모자를 추적한다. BIBD 코드 v의 10%를 공모자로 하여 평균화공격의 공모코드를 생성하였다. 이를 기반으로 공모공격 방지의 코드북이 설계 되었다. 비디오 콘텐츠의 온라인 스트리밍 서비스 ASF와 오프라인 제공 MP4의 비디오 압축에서는 I-프레임의 휘도성분 Y의 비트플랜 0~3에 핑거프린팅 코드의 삽입량이 0.15% 이상에서 삽입된 원코드와 검출된 코드의 상관계수는 0.15 이상이었다. 상관계수 0.1 이상에서 공모코드 검출율은 38% 그리고 상관계수 0.2 이상에서 공모자 추적율은 20%임을 확인하였다.

Keywords

References

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