Abstract
This paper proposes a replacement policy following the expiration of a non-renewing free replacement-repair Warranty(NFFRW). The non-renewing free replacement-repair warranty is defined and then the maintenance model following the expiration of the NFRRW is studied from the user's point of view. As the criteria to determine the optimality of the maintenance policy, we consider the expected cost rate per unit time from the user's perspective. All maintenance costs of the system incurred after the expiration of the warranty are paid by the user. Given the cost structures during the life cycle of the system, we determine the optimal maintenance period following the expiration of a NFRRW. Finally, the numerical examples are presented for illustrative purposes.
본 논문에서는 비 재생무료교체-수리보증이 종료된 이후의 수리가 가능한 시스템에 대한 교체정책을 제안한다. 이를 위해서, 비 재생무료교체-수리보증을 정의하고, 사용자 측면에서 비 재생무료교체-수리보증이 종료된 이후의 보전모형이 고려된다. 최적의 보전정책을 결정하기 위한 기준으로는 사용자 측면의 단위시간당 기대비용이 고려되고, 보증 기간이 종료된 이후에 발생되는 시스템의 유지비용은 사용자가 모두 지불하게 된다. 즉, 시스템의 운영기간 동안 사용자가 지불하여야 할 비용들이 주어져 있을 때, 비 재생무료교체-수리보증이 종료된 이후의 최적의 보전주기를 결정한다. 마지막으로 본 논문에서 제안된 보존정책을 설명하기 위해서 수치적 예를 살펴본다.