Journal of Educational Research in Mathematics (대한수학교육학회지:수학교육학연구)
- Volume 20 Issue 4
- /
- Pages.529-546
- /
- 2010
- /
- 2288-7733(pISSN)
- /
- 2288-8357(eISSN)
An Analysis and Criticism on the Definition of the Similarity Concept in Mathematical Texts by Investigating Mathematical History
수학사 고찰을 통한 교과서의 닮음 정의에 대한 분석과 비판
- Choi, Ji-Sun (Jeungheung middle school)
- 최지선 (중흥중학교)
- Received : 2010.09.27
- Accepted : 2010.11.09
- Published : 2010.11.30
Abstract
This study aims to analyze and criticize the definition of the similarity concept in mathematical texts by investigating mathematical history. At first, we analyzed the definition of Pythagoras, the definition of Euclid's
이 연구의 목적은 닮음 개념의 변천 과정에 대한 수학사 고찰을 바탕으로, 현재 수학 교과서에 나타난 닮음 정의를 분석하고 비판하는 것이다. 우선, 피타고라스학파의 닮음 정의, Euclid
Keywords