Java based Platform for Educational Robots on AVR

교육용 AVR 로봇의 자바기반 플랫폼

  • 이이섭 (금오공과대학교 컴퓨터공학부) ;
  • 김성훈 (경북대학교 컴퓨터정보공학부)
  • Received : 2009.06.20
  • Accepted : 2009.07.30
  • Published : 2009.09.30

Abstract

C programming is a main programming for the Educational Robot Arm which is based on AVR ATmega128. The development environment is not integrated, so it is complex and difficult to study for middle or high school students who want to learn programming and control the educational robot arm. Furthermore, there is no debug and testing environment support. This paper presents a Java-based development platform for the educational robot arm. This platform includes: an up-to-date tiny Java Virtual Machine (NanoVM) for the educational robot arm; An Eclipse based Java integrated development environment as an Eclipse plug-in; a 3D simulator on the PCs to support testing and debugging programs without real robots. The Java programming environment makes development for educational robot arm easier for students.

C 언어는 AVR사의 ATmega128을 기반으로 하는 교육용 로봇 팔의 주 프로그래밍 언어다. C 언어는 교육용 로봇 팔을 제어하고 프로그램 학습하기 원하는 중학교 또는 고등학생들에게는 매우 어렵고 복잡하였다. 더구나, 통합개발환경, 디버딩 및 테스팅 환경도 제공하지 못하였다. 본 연구에서는 이러한 문제를 해결하기 위하여 교육용 로봇을 위한 자바 기반의 통합 개발 플랫폼을 제안하였다. 이 플랫폼은 교육용 로봇 팔을 위한 최신의 초소형 자바 가상 머신(NanoVM), 이클립스 플러그인을 사용한 통합개발환경, 실제 로봇을 연결하지 않아도 테스트 및 디버깅을 할 수 있는 3차원 시뮬레이터를 포함하고 있다. 이러한 자바 개발환경은 어린 학생들이 매우 용이한 교육용 로봇 팔 학습환경을 제공하게 되었다.

Keywords

References

  1. Dajin Co. "Dajin five axis robot arms for education", http://dajin.kr.ec21.com/.
  2. Amtel Co. "ATMEGA128 datasheet", http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/A/T/M/E/ATMEGA128.shtml.
  3. Harbaum, T., "The NanoVM-Java for the AVR", http://www.harbaum.org/till/nanovm. (2005).
  4. Holzner, S., Eclipse Cookbook. O'Reill., (2004).
  5. Lancos Co. "PonyProg2000 documentation", http://www.lancos.com/e2p/ponyprog2000.html.
  6. Tick, J., "Modeling Control Systems by Autonomous Mini Robot", Proceedings of 3rd Romanian-Hungarian Joint Symposium on Applied Computational Intelligence, (2006), 283-290.
  7. Eclipse Foundation, http://www.eclipse.org/.
  8. Eclipse Foundation, "Java Development Tools (JDT)", http://www.eclipse.org/jdt.
  9. Clayberg, E. and D. Rubel, Eclipse: Building Commercial-Quality Plug-ins (2nd ed.). Addison-Wesley Professional, (2006).
  10. Gallardo, D., E. Brunette, and R. McGovern, Eclipse in Action. MANNING, (2003).
  11. R. Wright, OpenGL super bible. Waite Group Press, (2000).
  12. Eclipse Foundation, "Using OpenGL in SWT Applications", http://www.eclipse.org/swt/opengl/.
  13. SunMicro Co, "Core Java: Java communications", http://java.sun.com/products/Javacomm/.