References
- 김용학, 사회 연결망 이론, 박영사, 2003.
- 노윤석, "온라인 인쇄편의점 번개통신", 이코노미 21, 2001.
- 류경동, "RFID 태그 적정가격은 얼마?", 전자신문, 2006.
- 박아름, 이경전, "u-Publication 시스템과 비즈니스 모델의 설계와 분석", 지능정보연구, 14권 3호 (2008), 41-57.
- 이경전, "비즈니스 모델 관점에서의 웹 2.0", 정보과학회지, 25권 10호(2007), 16-22.
- 이경전, 윤은정, "디스플레이와 모바일 디바이스간의 연결완전성을 구현한 u-Media Business Model 설계", 2007년 추계 한국지능정보시스 템학회 학술대회논문집, 2007.
- 이현석, 이경전, "서비스 공간에서의 유비쿼터스 상거래 비즈니스 모델 분석 및 사례연구", 지능정보연구, 14권 2호(2008), 45-61.
- 이해성, "휴대폰만 갖다대면 정보가 척척", 한국경제신문, 2007.
- 전정호, 이경전, "모바일 RFID에 기반한 유비쿼터스 전시공간 비즈니스 모델 설계 및 사례분석, 지능정보연구, 14권 4호(2008a), 47-68.
- 전정호, 이경전, "모바일 RFID 환경에서의 라이프 로그 비즈니스 모델 설계", 2008년 추계 한국지식경영학회학술대회논문집(2008b), 101-122.
- 조성훈, "무선인터넷 정액제 가입자 500만 돌파", 디지털타임스, 2009.
- Gale, T., Managing Customer Value, The Free Press, 1994.
- IDTechEx, Printed and Chipless RFID Forecasts, Technologies and Players, 2008. (www.idtechex.com)
- Jay, R., the Trade Card in Nineteenth Century America, Univ. of Missouri Press, 1987.
- Ju, J., J. Lee, and K. Lee, "Ubiquitous Business Model by Seamless Integration of Photo and Location Information", Proceedings of the IEEE International Workshop on Ubiquitous Network Computing, (2008), 1533-1537.
- Jun, J. and K. Lee, "Design of Tag Match Advertising System and the Evaluation of the Business Model", Proceedings of the IEEE International Workshop on Ubiquitous Network Computing, (2008), 1527-1532.
- Kanis, M., N. Winters, and A. Anna, "Toward Wearable Social Computing with iBand", Proceedings of CHI 2005.
- Kim, H., K. Lee, and J. Kim, "A Peer-to-Peer CF-Recommendation for Ubiquitous Environment", Lecture Notes in Computer Science, Vol.4088(2006), 678-683. https://doi.org/10.1007/11802372_78
- Lee, K. and J. Lee, "Design of Ubiquitous Referral Marketing:A Business Model and Method", Lecture Notes in Computer Science, Vol. 4082(2006), 103-112.
- Lee, K. and J. Ju, "Ubiquitous Commerce Business Models Based on Ubiquitous Media", Proceedings of the 10th International Conference on Business Information Systems, (2007), Poznan, Poland, 510-521.
- Lee, K. and J. Jun, "Tag Match Advertising Business Model in Mobile RFID Environment", Proceedings of the 2008 International Conference on Convergence and hybrid Information Technology, 2008.
- Lee, K. and Y. Seo, "Design of a RFID-Based Ubiquitous Comparison Shopping System", Lecture Notes in Artificial Intelligence, Vol. 4251(2006), 1251-1267.
- Magretta, J., "Why Business Models Matter", Harvard Business Review, Vol.80, No.5(2002), 86-92.
- Mehrabian, A. and S. Ferris, "Inference of Attitude from Nonverbal Communication in Two Channels", The Journal of Consulting Psychology, Vol.31, No.3(1967), 248-252. https://doi.org/10.1037/h0024648
- Moore, J., Crossing the Chasm, Harper Business Essentials, 1991.
- NFC Forum, Essentials for Successful NFC Mobile Ecosystems, October 2008.
- Timmers, P., "Business Model for Electronic Markets", Electronic Markets, Vol.8, No.2 (1998), 3-8. https://doi.org/10.1080/10196789800000016
- Venkatesh, V., M. G. Morris, G. B. Davis, and Davis, F. D. User acceptance of information technology:Toward a unified view. MIS Quarterly, Vol.27, No.3(2003), 425-478. https://doi.org/10.2307/30036540