Abstract
A Multi-Core/Multi-Thread architecture is adopted for the Shader processor to enhance the processing performance. The Shader processor is designed to utilize its processing core IP for multiple purposes, such as Vertex-Shading, Rasterization, Pixel-Shading, etc. In this paper, we propose a 'Rasterization based on Vector Algorithm' that makes parallel pixels processing possible with Multi-Core and Multi-Thread architecture on the Shader Core. The proposed algorithm takes only 2% operation counts of the Scan-Line Algorithm and processes pixels independently.
현재 개발되고 있는 Shader 프로세서는 처리 성능을 높이기 위하여 Multi-Core, Multi-Thread를 채택하고 있다. 또한 Shader 프로세서에서 각 수행 단계별 마다 IP를 따로 구현하지 않고 하나의 Core IP를 다양한 목적으로 사용할 수 있도록 설계하고 있다. 본 논문에서는 이러한 목적에 맞게 Shader-Core를 이용하여 연산이 가능하고, Multi-Core, Multi-Thread 기반에서 픽셀의 병렬처리가 가능하도록 고안된 Vector 기반의 Rasterization알고리즘을 제안한다. 이를 통하여 동일 조건의 기존 알고리즘에 비하여 약 2%의 연산량을 가지면서 각 픽셀이 독립적으로 연산이 가능하도록 하였다.