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A Consideration about Online Ratings in Internet Shopping Malls

인터넷 쇼핑몰에서 고객의 상품평점에 대한 소고

  • Jang, Dae-Heung (Division of Mathematical Sciences, Pukyong National University)
  • 장대흥 (두경대학교 수리과학부 통계학)
  • Published : 2009.04.30

Abstract

The degree of the impression about a special commodity in the internet shopping malls depends on the evaluation and the corresponding rating of customers who purchased and used this commodity. We can find the problems in online ratings system of Korean internet shopping malls and suggest the simple solutions.

인터넷 쇼핑몰에서 상품에 대한 고객의 인지도는 기존 상품사용고객의 상품평과 평점에 의하여 크게 좌우될 수가 있다. 본 논문에서는 이러한 평점을 매기는 인터넷 쇼핑몰의 현황을 조사하여 문제점을 지적하고 간단한 해결책을 제시하고자 한다.

Keywords

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