Object-oriented Concept Learning using Reverse-engineering Method Based on XNA Game Development Environment

XNA기반 게임 개발 환경에서 역공학 방법을 이용한 객체지향 개념 학습

  • 최영미 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
  • 주문원 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
  • 윤태복 (성균관대학교 컴퓨터공학과)
  • Received : 2008.12.30
  • Accepted : 2009.03.10
  • Published : 2009.03.31

Abstract

This paper proposes object-oriented learning method of using reverse-engineering based on game development environment. The game has advantages such as interest and enjoyment. Also, the reverse analysis of game help us understand the technique to be used in game. Through this process, we introduce learning method enabling us to actively understand object-oriented concept. Thus, the proposed method describes case learning based on XNA game development environment, and presents a scenario according to role of teacher and learner.

본 논문은 게임 개발 환경에서 역공학을 이용한 객체지향개념 학습 방법을 제안한다. 흥미와 재미요소를 가지는 게임의 장점과 완성된 게임을 역으로 분석해 가며 사용된 기술을 학습자 스스로 도출해 낸다. 이 과정에서 게임에 사용된 객체지향 개념을 능동적으로 이해할 수 있는 학습 방법을 소개한다. 제안하는 방법은 XNA 게임 개발 환경에서 학습 사례를 소개하고 교수/학습자 역할에 따른 시나리오를 제시한다.

Keywords

References

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