References
- A. Resnik, and B. L. Stem, "An Analysis of Information Content in Television Advertising," Journal of Marketing, Vol.41, No.1, pp.50-53, 1977. https://doi.org/10.2307/1250490
- W. D. Wells, "Lectures and Dramas," In P. Cafferata and A Tybout(Eds.), Cognitive and Affective Responses to Advertising, Lexington, MA: D. C. Heath, 1988.
- 이수범, "러시아 광고의 정보 내용에 관한 연구", 커뮤니케이션학연구, 제14권 제1호, pp.64-89, 2006.
- 이혜갑, 최민화, "잡지 매체의 광고 혼잡도에 관한 연구", 광고연구, 여름호, pp.113-129, 2006.
- 윤성욱, 김성재, 문재학, "한국-미국 잡지광고의 정보단서에 관한 비교연구", 한국심리학회지: 소비자광고, 제8권, 제3호, pp.339-356, 2007.
- 이동진, "중국 잡지광고의 정보성과 정보내용에 관한 시차적 분석", 광고연구, 여름호, pp.129-150, 1998.
- Stem, D. M. Krugman, and Alan Resnik, "Magazine Advertising: An Analysis of It's Information Content," Journal of Advertising Research, 21(2), pp.39-44, 1981.
- Hannon, R. Robert, Y. Habil, Razzouk, and Bruce L. Stem, "The Information Content of Comparative Magazine Advertising," Journal of Advertising, Vol.12, No. (4), pp.10-19, 1983. https://doi.org/10.1080/00913367.1983.10672858
- Chou, Linly, George R. Franke, and Gary B. Wilcox, "The Information Content of Comparative Magazine Advertisements: A Longitudinal Analysis," Journalism Quarterly, Vol.64, No.1, pp.119-124, 1987. https://doi.org/10.1177/107769908706400116
- Weun, S., J. B. Hunt, and L. L. Scribner, "Analysis of Information Content in United States and Korean Magazine Advertising," Journal of Global Business, 15(28), pp.63-71, 2004.
- C. S. Madden, M. J. Caballero, and S. Matsukubo, "Analysis of Information Content in U.S. and Japanese Magazine Advertisin," Journal of Advertising, Vol.15, No.3, pp.38-45, 1986.
- J. A. Hong, Muddersoglu and G. Zinkhan, "Cultural Differences and Advertising Expression: A Comparative Content Analysis of Japanese and U.S. Magazine Advertising", Journal of Advertising, Vol.16, No.1, pp.55-68, 1987. https://doi.org/10.1080/00913367.1987.10673061
- 문영숙, "잡지광고의 정보내용 분석 연구", 광고연구, 여름호, pp.343-360, 1995.
- 문영숙, "잡지광고의 정보성 변화에 대한 시차분석연구", 언론정보연구, 43(2), pp.101-124, 2007.
- 전영우, "우리나라 잡자광고가 전달하는 정보량과 정보유형의 변화추이에 관한 연구", 광고연구, 겨울호, pp.57-74, 1997.
- M. Rice and Z. Lu, "A Content Analysis of Chinese Magazine Advertisement," Journal of Advertising, Vol.17, No.4, pp.43-48, 1988. https://doi.org/10.1080/00913367.1988.10673128
- 최원주, "중국 자동차 광고의 크리에이티브 전략: 잡지광고의 내용분석", 광고학연구, 제16권, 3호, pp.7-32, 2005.
- A. M. Abernethy and G. R. Franke, "The InfoImation Content of Advertising A Meta Analysis," Journal of Advertising, Vol.25, No.2, pp.1-17, 1996.
- S. Sela, "Comparative Content Analysis of Thai and Vietnamese Ads, 1994 and 2004," Advances in Consumer Research, Vol.34, eds. pp.428-435, 2007.
- Kassarjian and H. Harold, "Content Analysis in Consumer Research," Journal of Consumer Research, Vol.4, No.1, pp.8-18, 1977. https://doi.org/10.1086/208674