References
- D. Getz, "Festival, Special Events and Tourism," World Travel and Tourism Review, Vol.1, pp.183-184, 1991.
- 김영우, 김홍범, "메가이벤트 개최가 국가이미지 지각에 미치는 영향", 호텔관광연구, 제6권, 제1호, pp.75-97, 2004.
- 이재형, 윤진영, "국제 메가이벤트가 국가이미지에 미치는 영향", 호텔관광연구, 제7권, 제1권, pp.180-198, 2005.
- http://delphic.org
- S. J. Jo, S. S. Park, and S. I. Kang, "Delphic Games versus Olympic Games: Comparative study on historical context and vision," Events, Business Travel, Tourism & Education, Collected Papers from The Global Events Congress III & China Events Education Conference lll, pp.125-130, 2008.
- http://delphic2009.com
- D. Getz, Festivals and Special events, New York, NY:Van Nostrand Reinhold, pp.789-810, 1993.
- N. Douglas, N. Douglas, and R. Derret, Special interest tourism. Melbourne, Australia: Wiley, 2001.
- D. Getz, "Special Event," Tourism Management, Vol.10, No.2, p.125, 1989. https://doi.org/10.1016/0261-5177(89)90053-8
- 전성환, 실전이벤트 기획론. 예영커뮤니케이션, 1996.
- 한국관광공사, 이벤트산업 활성화 방안, 한국관광공사, 1994.
- G. Dogan, K. Kim, and M. Uysal, "Perceived impacts of festivals and special events by organizer," Tourism Management, Vol.25, No.2, pp.171-181, 2004. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(03)00092-X
- S. Formica and M. Uysal, "Market Segmentation of an International Cultural-historical Event in ltaly(Spleto Festival)," Journal of Travel Research, Vol 36, No.4, pp.16-24, 1998. https://doi.org/10.1177/004728759803600402
- M. Bohlin, Traveling to events. In L. Mossberg (Ed.), Evalvation of events: Scandinavian experiences, New York: Cognizant, pp.13-29 2000.
- 김규호, "文化觀光 活性化를 위한 文化地區 造成方案에 관한 硏究- 慶州地域을 中心으로", 관광학연구, 제25권, 제1호, pp.253-270. 2001.
- 장성수, "문화관광자원의 개념과 지연성(地緣性):(Attachment lEvel) 척도", 한국관광학회 제50차 학술심포지엄 및 정기학술발표대회 발표논문집, pp.11-21, 2001.
- 동명문화회 문화관광 연구소, 동명문화회 특별연구 및 보고 자료.: Delphic game, 동명문화회, 제주, 2006.
Cited by
- Making the Concept of city brand for using tourism contents -C city- vol.13, pp.2, 2012, https://doi.org/10.5762/KAIS.2012.13.2.575