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A Characteristic Study on the Power Factor Correction Application for Induction Motor

유도전동기에 대한 역률 보상설비의 특성 해석

  • 김종겸 (강릉대학교 전기정보통신공학부) ;
  • 박영진 (강릉대학교 전기정보통신공학부)
  • Published : 2008.09.30

Abstract

The field of induction motor is magnetized and demagnetized for each reversal of the current. This field component of the motor accounts for most of the reactive component of inductive load. Reactive power needs to sustain the electromagnetic field required for the induction motor to operate. Power factor of induction motor is usually low and power factor correction needs. Power factor becomes low by the effect of the reduction operation of load capacity. In most cases, Capacitor capacity for the power factor correction should be complied with the recommendation by the motor capacity. But Capacitor value for power factor correction can't change during the normal operation. In this paper, we analyzed characteristics of power and power factor changing by load fluctuation of low-voltage small size induction motor and show that lower power factor correction's parameter of existing recommendation should be revised by new value.

유도전동기의 자계는 전류의 방향에 따라 자화 및 감자되는 특성을 가지고 있다. 전통기의 자계를 형성하는데 필요한 자화전류는 유도성으로 무효전력의 대부분을 차지하고 있다. 무효전력은 유도전동기가 동작하는데 필요한 자계를 지속시키는 역할을 한다. 유도전통기의 역률은 낮은 편이므로 역률 보상이 필요하다. 유도전동기를 정격출력보다 낮은 부하로 운전할 경우 유효전력에 비해 무효성분의 비율증가로 역률이 낮아진다. 역률 보상장치의 용량은 전동기 정격에 맞도록 설치하기를 권고하고 있다. 그러나 부하의 운전상황에 따라 역률 보상용 커패시터 값은 수정하기가 어렵다. 본 논문에서는 저압 소용량 유도 전동기에 연결된 부하의 변화에 따라 전력 및 역률의 동작특성을 해석한 결과 기존에 제시된 낮은 역률 보상용 파라미터는 수정되어야 함을 확인하였다.

Keywords

References

  1. Ramasamy Natarajan, 'Power System Capacitor', Taylor & Francis, 2005
  2. R. E. Marbury, 'Power Capacitors', McGRAW-Hill, 1949
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Cited by

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