The Integrated Prototyping System based on Component

컴포넌트 기반 임베디드 통합 프로토타이핑 시스템

  • 이정배 (선문대학교 컴퓨터정보학과) ;
  • 안성순 (선문대학교 컴퓨터정보학과) ;
  • 이영란 (선문대학교 IT교육원) ;
  • 정영진 (선문대학교 컴퓨터정보학과) ;
  • 김종일 (선문대학교 컴퓨터정보학과) ;
  • 김대응 (선문대학교 컴퓨터정보학과) ;
  • 신현철 (백석문화대학 컴퓨터정보학부) ;
  • 한형욱 (선문대학교 컴퓨터정보학과)
  • Published : 2008.03.20

Abstract

A prototyping means the way to improve system better from add, modify and delete in the middle of System's working with making model of system simply to offer users in the first develop which the first model is similar in the real model. but there are virtual prototyping and real prototyping in the skills of prototyping but there is some limitation for simulating variety and detail product in the real prototyping and hard to make a simulation of environment elements of the target model in the virtual prototyping. Integrated prototyping system is improved to make up for their defects of environment in the real or virtual prototyping. In this theory, to have flexibility, reusability, scalability and accessibility we build environment of integrated prototyping improvement which is based on component with linkage method between virtual and real.

프로토타이핑 시스템 설계에서 프로토타이핑은 실제 모델과 같은 초기 모형을 뜻하는 것으로 개발 초기에 시스템의 모형을 간단히 만들어 사용자에게 제시하여 사용자로 하여금 실제 작동시켜 기능의 추가, 변경 내지 삭제를 요구하도록 하여 시스템을 점차적으로 개선시켜 나가도록 하는 방식을 말한다. 그러한 프로토타이핑 기술에는 가상 프로토타이핑과 실물 프로토타이핑 기술이 있지만 가상 프로토타이핑은 실제 목표 모델의 구동 환경 요소까지 시물레이션이 어렵다는 것과, 실물 프로토타이핑은 다양하고 정밀한 제품까지의 시물레이션이 어렵다는 한계가 있다. 이런 가상과 실물 프로토타이핑 환경의 단점을 보완하기 위해 가상/실물의 연동기술을 통한 통합 프로토타이핑 시스템이 개발되었고, 본 논문에서는 이러한 시스템 개발 환경의 재사용성, 유연성, 확장성, 그리고 편리성을 가지기 위해 가상/실물간의 연동 기법을 개선하여 컴포넌트 기반의 통합 프로토타이핑 개발 환경을 구축하였다.

Keywords