한국수학사학회지 (Journal for History of Mathematics)
- 제21권4호
- /
- Pages.141-152
- /
- 2008
- /
- 1226-931X(pISSN)
복소수 개념의 교수학적 분석
On the didactical analysis of complex numbers
- 유윤재 (경북대학교 사범대학 수학교육과)
- Yoo, Yoon-Jae (Department of Mathematics Education, Kyungpook National University)
- 발행 : 2008.11.30
초록
본 연구는 복소수의 교수학적 분석인데 주로 문제해결에 필요한 지식의 연결성에 초점을 맞추고 있으며 복소수 개념이 학교수학에서 핵심적 역할을 한다는 것을 보이고 있다.
In this article, the didactical analysis of complex numbers was explored in the context of mathematical connection. The result of the analysis can provide the useful tools for problem solving. The article shows that the complex numbers system plays the key roles in the school mathematics.