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Kinematic Access For Generation of Realistic Behavior of Artificial Fish in Virtual Merine World

가상해저공간에서 Artificial Fish의 사실적인 행동 생성을 위한 운동학적 접근

  • 김종한 (동신대학교 디지털콘텐츠협동연구센터) ;
  • 정승문 (동신대학교 디지털콘텐츠협동연구센터) ;
  • 신민우 (동신대학교 디지털콘텐츠협동연구센터) ;
  • 강임철 (동신대학교 디지털콘텐츠협동연구센터)
  • Published : 2008.01.28

Abstract

The objects real time rendered in the 3D cyber space can interact with each others according to the events which are happened when satisfying some conditions. But to representing the behaviors with these interactions, too many event conditions are considered because each behavior pattern and event must be corresponded in a one-to-one ratio. It leads to problems which increase the system complexity. So, in this paper, we try to physical method based on elasticity force for representing more realistic behaviors of AI fish and apply to the deformable multi-detection sensor, so we suggest the new method which can create the various behavior patterns responding to one evasion event.

실시간으로 렌더링 되는 인터렉티브한 3D 가상공간에서 객체들은 일정한 조건을 고려한 이 벤트 발생에 따라 상호작용이 가능하다. 그러나 이러한 상호작용의 행동 표현을 위해서는 이벤트의 조건과 행동 패턴들이 거의 일대일 대응되어야 한다. 이는 미리 규정한 패턴 수가 미흡할 때 사실적인 행동을 하지 못하며 다양한 행동패턴의 표현을 위해서는 그 만큼 고려되어야하는 이벤트의 조건이 늘어나게 되므로 전체 시스템의 복잡도를 증가시키는 문제점을 야기한다. 따라서 본 논문에서는 탄성 모멘텀을 이용한 물리학적 접근 방법을 적용하고 가변형 다중 센서를 이용하여 Artificial Fish의 움직임을 보다 사실적으로 표현할 수 있고 하나의 회피 이벤트에 대해 다양한 행동 패턴 생성이 가능한 새로운 방법을 제시한다.

Keywords

References

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