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Effects of the Corporate Image on Customer Value and Loyalty

기업이미지가 고객가치와 고객충성도에 미치는 영향

  • Published : 2008.01.28

Abstract

The corporate image in the modern competitive industry is one of the most important factors that invites customer's desire of purchase. The purpose of this study is to find out how the corporate image influences to the customer value and loyalty deciding customer's desire of repurchase and is to know the important factors of corporate image. The results of this study is that corporate image has an effect on customer value and satisfaction. Also customer value influences on customer satisfaction. Customer value and satisfaction have an effect on customer loyalty as the important factors. Through the results, customer's high recognition of the corporate has an influence on customer value.

기업에 대한 경험이나 정보들을 통해 고객에게 인지된 기업이미지는 향후 기업 및 제품에 대한 충성도에 영향을 미치는 중요한 인자가 되기도 한다. 따라서 본 연구는 기업의 이미지는 고객의 가치와 행동의도에 미치는 중요한 요소라는 점에서 기업이 지니고 있는 이미지 속성 중에서 고객의 선택행위를 결정짓는 고객의 가치와 구매의도에 어떠한 영향을 미치는지 그리고 이러한 기업이미지 속성들의 중요도를 살펴보았다. 연구결과 기업이미지는 고객가치와 고객만족에 영향을 미치는 것으로 나타났으며 고객가치는 고객만족에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 연구결과를 통하여 기업인지도, 제품요인, 사회적 책임 요인, 우량기업요인 이미지가 고객가치에 영향을 미치는 중요요인으로 나타났다.

Keywords

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