Journal of the Korea Computer Graphics Society (한국컴퓨터그래픽스학회논문지)
- Volume 14 Issue 4
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- Pages.1-5
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- 2008
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- 1975-7883(pISSN)
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- 2383-529X(eISSN)
Vortex Particle Turbulence for Fluid Simulation
유체 시뮬레이션의 격자 내 상세도 향상을 위한 와류 입자 혼합 기법
- Yoon, Jong-Chul (Korea University) ;
- Hong, Jeong-Mo (Dongguk University) ;
- Kim, Chang-Hun (Korea University)
- Published : 2008.12.05
Abstract
In this paper, we propose an efficient technique for improving the grid based fluid simulation by sub-grid visuals. The detailed turbulency generated efficiently by Vortex Particle Method are blended with the flow fields coming from the traditional incompressible Navier-Stokes solver. The algorithm enables large- and small- scale detail to be edited separately.
본 논문은 유체 시뮬레이션의 격자 내 상세도를 와류입자법(Vortex Particle Method)를 사용하여 향상시킬 수 있는 새로운 방법을 제안한다. 비압축 Navier-Stokes 방정식을 풀어 낸 속도장(Velocity Field)으로 유체의 거시적인 움직임을, 와류입자법으로 생성한 와도장(Vorticity Field)으로 유체의 미세한 움직임을 표현한다. 이 기법은 고해상도 격자에서 선형시스템을 풀지 않기 때문에 고해상도 유체 시뮬레이션을 효율적으로 할 수 있고, 강한 난류 효과를 만들어 낼 수 있다.
Keywords