UCC(User Created Contents) 동영상 서비스 전략 - UCC 비즈니스 수익 모델을 중심으로 -

Service Strategy of Video in UCC(User-Created Contents)

  • 전아름 (서울여자대학교 미디어학부) ;
  • 최학현 (서울여자대학교 미디어학부)
  • 발행 : 2008.12.31

초록

최근 UCC 동영상 분야는 인터넷 업계의 블루오션이다. 아직까진 발전단계에 있지만 각 동영상 포털 사이트들의 경쟁은 나날이 치열해져가고 있고 UCC 동영상 분야는 무궁한 발전 가능성을 지니고 있다. UCC 동영상 발전의 앞 날은 밝다. 앞으로 UCC 동영상을 확실히 서비스하는 동영상 포털이 인기 사이트가 될 것이며 그렇기 때문에 UCC 비즈니스의 수익 모델도 계속해서 연구되어야 할 것이다.

Recently, there're lots of interest in UCC, user-created contents, in the Internet market. the sites providing only the UCC service are beginning to appear. I am going to find out their strengths and weaknesses and the future directions. I started this study by discussing the direction of the UCC business. Now we see that the video UCC contents in the portal sites are growing gradually.

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