초록
오늘날 차량네트워크(CAN)는 전기적 강인, 저가격과 접근지연 때문에 분산 임베디드 시스템에서 널리 사용되는 버스형 필드이다. 그러나 버스토폴로지에서 발생하는 의존적인 제한 때문에 차량네트워크가 어플리케이션상에서 안전적으로 사용되는지는 논쟁되어왔다. 그래서 차량네트워크(CAN) 디자인 단계 동안 데이터 버스의 부하와 최대 지연, 경쟁 우선순위와 같은 네트워크의 성능을 분석하는 것이 중요하게 되었다. 이 논문은 차량네트워크의 성능을 평가하기 위해 사용된 시뮬레이션 알고리즘과 고장 기법 기술을 적용을 소개한다. 이는 차량네트워크의 어떤 산만한 구현의 줄임과 시스템의 신뢰성을 향상 시켜 줄 것이다.
Today, controller area network(CAN) is a field bus that is nowadays widespread in distributed embedded systems due to its electrical robustness, low price, and deterministic access delay. However, its use safety-critical applications has been controversial due to dependability limitation, such as those arising from its bus topology. Thus it is important to analyze the performance of the network in terms of load of data bus, maximum time delay, communication contention, and others during the design phase of the controller area network. In this paper, a simulation algorithm is introduced to evaluate the communication performance of the vehicle network and apply software base fault injection techniques. This can not only reduce any erratic implementation of the vehicle network but it also improves the reliability of the system.