2.5D Metaverse Game Engine using Java

자바를 이용한 2.5D 메타버스 게임 엔진 설계 및 구현

  • 한승훈 (한림대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 김은주 (한림대학교 컴퓨터공학과)
  • Received : 2006.11.01
  • Accepted : 2006.12.13
  • Published : 2007.02.28

Abstract

The game was mainly developed using the C/C++ language and DirectX in the current computer and mobile field. But, if we use these limited language, we can suppress a diversity of game engine when we design various game engines. In this paper, we wanted to develop the game us ing the Java to use the limited game development language with some variety and designed and developed the airplane combat game, the metaverse game engine as the game for the reuse and the extensibility of the code in the game engine us ing the re-use of the code of the features in the Java.

현재의 컴퓨터 및 모바일 분야의 게임 개발은 C/C++ 언어와 DirectX를 사용한 게임 개발을 주로 하고 있다. 하지만 이러한 제한된 개발 언어의 사용은 여러 유형의 게임 엔진 제작에 있어 게임 엔진의 다양화를 억제하는 요소가 된다. 본 논문은 제한된 게임 개발 언어의 사용을 다양화 시키는 목적으로 자바를 이용하여 게임을 개발하고자 하였다. 특히 자바의 특징 중 코드의 재사용성을 이용하여 게임 엔진에서의 코드 재사용과 확장성을 고려한 게임으로 비행기 전투 게임인 메타버스 게임 엔진을 설계하고 개발하였다.

Keywords