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An Empirical Study on Impact of Service Orientation upon Business Performance in International Logistics Firm : Primarily on International Freight Forwarders

국제물류기업의 서비스지향성이 경영성과에 미치는 영향에 관한 실증연구 - 복합운송주선업을 중심(中心) 으로 -

  • Published : 2007.06.30

Abstract

This study aims to verify the structural relationship among service orientation, employees' satisfaction and business performance primarily on the International Freight Forwarders. For carrying out the study, literature survey relating to service orientation, satisfaction and performance along with empirical analysis was carried out. Results of analyses were found to be as follows: first, International Freight Forwarder's service orientation has had influence on employees' satisfaction second, employees' satisfaction in the freight forwarding companies has had influence on financial performance.

본 연구의 목적은 국제물류서비스 제공자인 복합운송주선업체와 그 수요자인 화주간의 관계에서 복합운송주선업체의 서비스지향성과 종업원만족, 경영성과간의 구조적인 관계를 검정하고자 하는 것이다. 연구목적을 효과적으로 달성하기 위하여 문헌연구와 함께 복합운송주선업체를 대상으로 한 설문조사를 통한 실증분석을 병행하였다. 연구결과 복합운송주선업체의 서비스지향성은 종업원만족에 긍정적인 영향을 미치며, 종업원만족은 기업의 재무적 성과에 영향을 미치는 것으로 분석되었다.

Keywords

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