Journal of Korea Multimedia Society (한국멀티미디어학회논문지)
- Volume 10 Issue 5
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- Pages.631-641
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- 2007
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- 1229-7771(pISSN)
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- 2384-0102(eISSN)
A Study on Implementation of Intelligent Character for MMORPG using Genetic Algorithm and Neural Networks
유전자 알고리즘과 신경망을 이용한 MMORPG의 지능캐릭터 구현에 관한 연구
Abstract
The domestic game market is developmental in the form which is strange produces only the MMORPG. But the level of the intelligence elder brother character is coming to a standstill as ever. It uses a gene algorithm and the neural network from the dissertation which it sees and embodies the character which has a more superior intelligence the plan which to sleep and it presents it does. When also currently it is used complaring different artificial intelligence technologies and this algorism from the MMORPG, the efficiency proves is not turned over and explains the concrete algorithm it will be able to apply in the MMORPG and an embodiment method.
국내 게임시장은 MMORPG만을 생산하는 기이한 형태로 발전하고 있다. 하지만 지능형 캐릭터의 수준은 여전히 제자리걸음을 하고 있다. 본 논문에서는 유전자 알고리즘과 신경망을 사용하여 보다 뛰어난 지능을 가진 캐릭터 구현 방안을 제시하고자 한다. 또한 현재 MMORPG에서 사용되는 다른 인공지능 기술들과 비교했을 때, 그 성능이 뒤쳐지지 않음을 증명하고, 실제 MMORPG에 적용할 수 있는 구체적인 알고리즘과 구현 방법에 대해 설명한다.