Journal of Advanced Navigation Technology (한국항행학회논문지)
- Volume 11 Issue 4
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- Pages.415-422
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- 2007
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- 1226-9026(pISSN)
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- 2288-842X(eISSN)
Dynamic Channel Allocation Algorithm for TD-SCDMA Smart Antenna System with Inter-cell Interference
인접 셀 간섭영향을 고려한 TD-SCDMA 스마트 안테나 시스템의 동적 채널 할당 알고리즘
- Jang, Min-Seok (College of Electronics and Information, Kyung-hee University) ;
- Hong, Een-Kee (College of Electronics and Information, Kyung-hee University)
- Received : 2007.11.23
- Published : 2007.12.31
Abstract
In this paper, we proposed a new dynamic channel allocation algorithm for TD-SCDMA with cross time slots. In order to reduce the interference in cross time slot, the mobile stations (MSs) are divided into two groups: the Near Group consisting of MSs near by the base station(BS) and the Far Group including the MSs far from the BS. The reverse link for MSs in the Near Group and forward link for MSs in the Far Group are allocated to the cross time slot. In cellular systems, a BS has multiple neighbor BSs. Some of neighbor BSs can operate in the same direction link while the others have cross time slot. Thus, it is required to determine which BS has the most significant impact in terms of interference. We divide each cell into 6 areas based on the direction of arrival of smart antenna and the most significant neighbor sector is determined with this division. The proposed allocation method and area division method can avoid the severe interference in cross time slots and increase the system capacity about 2%~9% compared to FCA, and 0.5%~1.3% compared to RCA.
본 논문에서는 크로스 시간 슬롯이 존재하는 TD-SCDMA 시스템에 적용할 수 있는 새로운 동적 채널 할당 알고리즘을 제안하였다. 크로스 시간 슬롯에서 간섭을 줄이기 위해 셀 내의 사용자들은 기지국과 사용자 사이의 거리를 기준으로 Near 그룹과 Far 그룹으로 구분된다. 크로스 시간 슬롯에서 역방향 링크에서는 Near 그룹, 순방향 링크에서는 Far 그룹에 존재하는 사용자가 채널을 할당 받는다. 셀룰러 시스템에서 하나의 셀은 복수개의 셀로 둘러싸여 있어 크로스 시간 슬롯과 노멀 시간 슬롯이 혼재해서 존재하게 되므로, 어떠한 셀을 기준으로 할 것인지가 매우 중요하다. 본 논문은 하나의 셀을 6개의 구역으로 구분하고 각 사용자의 입사각을 파악하여 가장 큰 영향을 주는 하나의 인접 셀을 결정하였다. 본 논문에서 제안하는 동적 채날 할당 방식과 셀을 구분하는 방식은 크로스 시간 슬롯에서 간섭을 크게 줄 수 있는 상황을 피함으로써 시스템의 용량 측면에서 FCA에 비해 약 2%~9%, RCA에 비해 약 0.5%~1.3%의 성능향상이 있었다.