Science of Emotion and Sensibility (감성과학)
- Volume 10 Issue 1
- /
- Pages.49-53
- /
- 2007
- /
- 1226-8593(pISSN)
- /
- 2383-613X(eISSN)
The Effect of Product Attributes and Brand Power on Product Evaluation
제품 속성과 브랜드 파워가 제품 평가에 미치는 영향
- Jo, Yoon-Young (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Yoon, Yong-Sik (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Cho, Jee-Yun (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Kim, Soo-Young (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Park, Jung-Ah (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Choi, Sun-A (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Jung, Hong-Chun (Dept.. of Psychology, Yonsei University) ;
- Sohn, Young-Woo (Dept.. of Psychology, Yonsei University)
- 조윤영 (연세대학교 심리학과) ;
- 윤용식 (연세대학교 심리학과) ;
- 조지연 (연세대학교 심리학과) ;
- 김수영 (연세대학교 심리학과) ;
- 박정아 (연세대학교 심리학과) ;
- 최선아 (연세대학교 심리학과) ;
- 정홍천 (연세대학교 심리학과) ;
- 손영우 (연세대학교 심리학과)
- Published : 2007.03.31
Abstract
This study investigated how product attributes(aesthetics and function) and brand power influence consumers' product liking and quality evaluations. Results suggest that subjects evaluated higher no brand product than low brand product. Specifically brand power exhibits no significant influence in emotional product.
본 연구는 제품의 미적/기능적 속성 수준과 브랜드 파워가 제품평가에 미치는 영향력을 연구하였다. 피험자에게 제품사진과 정보를 제공하고 호감도 및 품질평가를 지시하였다. 연구결과, 브랜드 파워가 낮은 제품보다 브랜드를 제시하지 않은 제품이 더 높게 평가되었으며 이러한 경향은 감성적 제품의 경우 더 뚜렷하게 나타났다.