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Characteristics of Internet Shopping-Malls in Korea and Their Improvement

우리나라 인터넷 쇼핑몰의 특징과 문제점 개선

  • 한광희 (한신대학교 e-비즈니스학과)
  • Published : 2007.03.28

Abstract

In Korea, the market of internet shopping mall rapidly increases. The purpose of this study is how to progressed to internet shopping mall system in Korea and a improvement and characteristics of that through progress and case studies of internet shopping mall. As to the future direction of the market of internet shopping mall in Korea, many of commodity parts will be traded among established participants on internet websites owned by internet shopping mall groups. Finally, for improvement of internet shopping mall industry in Korea I suggested that there are "mutual cooperation of internet shopping mall companies", "maintain the customer's confidence", "attain the profits through a niche market strategy".

우리나라의 인터넷 쇼핑몰 시장은 1996년에 처음으로 쇼핑몰이 오픈된 이후 지난 10년 동안 1,000배에 가까운 고속성장을 이룩하였다. 본 논문의 목적은 우리나라 인터넷 쇼핑몰의 지난 10년간에 걸친 진전과정에 주목하면서 각 진전과정에서 나타나는 특징과 문제점들을 중점적으로 고찰하는 것이다. 그리고 이러한 인터넷 쇼핑몰 시장이 향후 지속적으로 성장 발전하기 위해서는 몇 가지 문제점들에 대한 개선방안이 시급히 마련되어야만 할 것이다. 본 논문에서는 우리나라 인터넷 쇼핑몰 시장의 문제점에 대한 개선방안으로서 인터넷 쇼핑몰 경쟁사들의 협력, 고객에 대한 신뢰성 확보, 수익성 실현을 위한 틈새전략의 추진 등을 제시하였다.

Keywords

Cited by

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  3. Establishment of Positioning Strategies in accordance with the Brand Personality of Online Shopping Malls vol.13, pp.8, 2013, https://doi.org/10.5392/JKCA.2013.13.08.334
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