References
- 권오병, 김지훈, 최근호, "U-City 요구분석 을 위한 유비쿼터스 공간 서비스 인식 방법론 개발", Information Systems Review, 제8권, 제1호(2006), pp.141-158
- 김동환, "유비쿼터스 공간의 경제와 경영 전략", Telecommunications Review, 제13권, 제1호(2003), pp.39-47
- 김선경, "유비쿼터스 서비스 어플리케이션과 기대효과", 도시문제, 제39권, 제427호(2004), pp.24-36
- 전황수, 조원진, "유비쿼터스 시대의 새로운 서비스 모델 창출 방안 연구", 전자통신동향 분석, 제19권, 제6호(2004), pp.169-180
- 정보통신부 유비쿼터스 컴퓨팅 사업단, 2006 년 유비쿼터스 컴퓨팅 사업단 보고서, 정보통신부, 2006
- 조위덕, 권오병, 이경전, 이호근, 김경규, 이은종, 유비쿼터스 패러다임과 u 소사이어티, 진한엠앤비, 2006
- 최남희, "유비쿼터스 정보기술을 활용한 물리공간과 전자공간간의 연계구도와 어플리케이션 체계에 대한 연구", Telecommunications Review, 제13권, 제1호(2003), pp.27-38
- 황경태, 신봉식, 김경재, "유비쿼터스 컴퓨팅 기반의 비즈니스 모델에 관한 연구 : 연구 분석 프레임워크 수립 및 실증 분석", Journal of Information Technology Applications and Management, 제12권, 제4 호(2005), pp.105-121
- Ajzen, I., "The theory of planned behavior", Organizational Behavior and Human decision Processes, Vol.50(1991), pp.179-211 https://doi.org/10.1016/0749-5978(91)90020-T
- Davis, F. D., "Perceived usefulness, perceived ease of use and user acceptance of information technology", MIS Quarterly, Vol.13, No.3(1989), pp.319-340 https://doi.org/10.2307/249008
- Dodds, W. B., K. B. Monroe, and D. Grewal, "Effects of price, brand, and store information on buyers' product evaluations", Journal of Marketing Research, Vol.28, 1991
- Dodds, W. G., and K. B., Monroe, "The effect of brand and price information on subjective product evaluations", in Hirschman, E. and Holbrook, M. (Eds), Advances in Consumer Research, Association for Consumer Research, Provo, UT, 1985
- Harvard Business School, "Online market makers", Harvard Business School Publishing, 9-801-308, December 2000
- Hedman, J. and Kalling, T., "The Business Model Concept : Theoretical Underpinnings and Empirical Illustrations", European Journal of Information Systems, Vol.12, No.1, 2003
- Mishra, A. K., "Organizational responses to crisis : The centrality of trust", in Kramer, R. M. and Tyler, T. R. (Eds), Trust in Organizations : Frontiers of Theory and Research, Thousand Oaks, CA, Sage, 1996
- Porter, M. E., Competitive Advantage : Creating and Sustaining Superior Performance, N. Y, Free Press, 1985
- Rayport, J. and Jaworski, B., E-commerce, McGraw-Hill, New York, 2001
- Timmers, P., "Business models for electronic markets", Electronic Market, Vol. 8, No.2, 1998
- Weiser, M., "Some computer science issues in ubiquitous computing", Communications of the ACM, Vol.36, No.7, 1993
- Williamson, O. E., "Calculativeness, trust, and economic organization", Journal of Law and Economics, Vol.36, No.1, 1993
- Zeithaml, V. A., "Consumer perceptions of price, quality, and value : a means-end model and synthesis of evidence", Journal of Marketing, Vol.52, 1988