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Service Strategy of UCC(User Created Contents) in Video -Comparative Analysis of the Portal Naver's Play and Daum's TV Pot-

동영상 UCC(User Created Contents) 서비스 전략 -포털 네이버 '플레이' 와 다음 'TV 팟' 비교 분석-

  • 최학현 (서울여자대학교 미디어학부) ;
  • 손지성 (고려대학교 컴퓨터학과)
  • Published : 2007.12.28

Abstract

The recent UCC video sector possesses an explosive potential for growth as it will act as a critical factor in determining the popularity of portal sites. We identified and compared the strengths and weaknesses in the UCC sector of "Naver" and "Daum", which are currently in the development phase, and we investigated alternatives as well as proposing an outlook for both portal companies. We believe a better UCC video service will be the deciding factor in a portal's popularity and therefore researches in the UCC video sector must continue.

최근 동영상 UCC 분야는 무궁한 발전 가능성을 지니고 있으며 포털 사이트 사이에서 인기 변수로써 큰 작용을 할 것이다. 지금 발전 단계를 거듭하고 있는 "네이버"와 "다음"의 동영상 UCC 분야의 사용실태를 비교분석하여 네이버의 장단점은 무엇인지 그리고 앞으로 나아가야 할 방향은 무엇인지 대안을 연구하고 마찬가지로 다음 또한 장단점과 앞으로의 대안에 대해 연구해 보았다. 앞으로 동영상 UCC를 확실히 서비스하는 포털이 인기 포털 사이트가 될 것이며 그렇기 때문에 동영상 UCC 분야는 계속해서 연구되어야 할 것이다.

Keywords