Level of Length Detail for Representing Virtual Objects' Real Length

가상 객체의 실제 길이 표현을 위한 다중 레벨

  • 이명원 (수원대학교 인터넷정보공학과) ;
  • 임창혁 (수원대학교 인터넷정보공학과) ;
  • 이용덕 (수원대학교 컴퓨터학과)
  • Published : 2007.09.01

Abstract

Current computer graphics technology creates and displays virtual objects in a normalized environment. We cannot know or assume the real physical properties of objects related to appearance without textual information. It is also difficult to represent any two objects in relation to each other when the difference between the two objects' size is large because of the limited resolution of the computer display. In order to solve the problem, we define and implement the real length property among the physical properties in virtual environments. We define the concept of LOLD (Level of Length Detail) to represent real-world length for objects in metric units such as millimeter, meter, kilometer, etc.

현대의 컴퓨터 그래픽스 기술은 정규화된 좌표 및 장치 공간에서 가상객체를 생성하여 디스플레이 한다. 우리는 가상 객체의 그래픽스 기술 외에 텍스트 정보를 별도로 제공하지 않으면 이 객체와 관련된 실세계에서의 물리적 속성을 알아낼 수가 없다. 또한, 컴퓨터 디스플레이의 제한된 해상도 때문에 두 물체 크기의 차가 매우 클 경우에는 동시에 디스플레이 할 수 없게 되어 그 두 물체 크기를 시각적으로 정확하게 비교할 수가 없게 된다. 본 논문에서는 이러한 문제를 해결하기 위하여 가상환경에서 물리적 속성 중 하나인 실제 길이를 정의하고 이를 구현하는 방법을 정의한다. 또한, 밀리미터(mm), 미터(m) 및 킬로미터(km)와 같은 실세계 물리적 길이 단위로 물체의 실제 정확한 길이를 표현하기 위한 LOLD (Level of Length Detail) 개념을 정의한다.

Keywords