Design and Driving Characteristic of SRM for Traction Drive

견인구동용 SRM의 설계 및 구동특성(I)

  • 문재원 (웅진코웨이 환경기술연구소) ;
  • 김태형 (경성대 전기공학과) ;
  • 안진우 (경성대 전기전자메카트로닉스공학부)
  • Published : 2006.08.01

Abstract

In this paper, the design and performance analysis of switched reluctance motor(SRM) according to the design parameters are researched for a traction drive. The parameters which are sensitive to the performance are examined and selected to have good performances. For the high performance of traction drive, some effective guide lines to have a good performance motor are suggested. The prototype machine is constructed to compare with the simulated and tested for the comparison of design results.

본 논문에서는 견인 구동을 위한 스위치 릴럭턴스 전동기의 설계와 특성해석을 수행하였다. 이를 위하여 기계적 전기적으로 유효한 범위에서 각 파라미터의 값을 변경하면서 시뮬레이션 성능의 특성변화를 파악하였고 우수한 성능을 가지는 범위를 제시하였다. 제시된 범위를 바탕으로 설계파라미터를 조합하여 시작기를 설계하고 그 성능을 시뮬레이션 하였으며 시작기를 제작하여 실험하였다.

Keywords

References

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