Abstract
We propose a new data carousel scheduling algorithm for on-demand data broadcasting in DMB. The server divides data items into two sets named hot and cold, according to request statistics from clients. When constructing a data carousel, hot items are placed periodically with their upper limit of broadcasting frequency. If there are empty slots after placing hot items, cold items with high request ratio are placed until the carousel is full. A cold item is broadcast only once in the caroulsel. For the response on clients' requests, our proposed scheme is shown to have high success ratio with short waiting time.
이 논문에서는 DMB에서의 주문형 데이터 방송을 위한 새로운 데이터 캐러셀 스케줄링 알고리듬을 제안한다. 클라이언트로부터 리궤스트를 받으면 서버는 그 리궤스트에 대한 통계치를 이용하여 아이템을 두 집합으로 나눈다. hot 아이템을 한 캐러셀 내에서 여러 번 반복하여 방송하도록 하여 그 아이템에 대한 클라이언트의 대기시간을 줄이도록 하였으며, hot 아이템의 방송회수에 상한선을 두어 cold 아이템의 방송 기회를 늘이도록 하여 클라이언트의 리퀘스트에 대한 응답 성공률을 높이도록 하였다. 모의실험을 통해 캐러셀 기반의 다른 알고리듬과 비교하였을 때 원하는 결과를 얻어낼 수 있었다.