참고문헌
- 정보통신연구진흥원, IT 차세대 성장동력 기획보고서 (홈네트워크 편), IITA, 2003
- 홈네트워크 사업단, IITA 지능형홈네트워크 사업단, 미래 홈네트워크 기술 전망, 2005
- 산업협회, 한국홈네트워크 산업협회, 국내 및 해외 홈네트워크 산업 현황과 미래발전 전략, 진한엠엔비, 2005
- 김창환, 디지털 홈네트워크 발전 동향, 전 자부품연구원, 2005
- 변선보, '홈네트워크 서비스에 대한 고객 Need 분석 및 서비스 제공 방안', 전파, 2006, 1/2, 한국무선국관리사업단 2006
- 정보통신부, 홈네트워크 수요조사를 통한 홈 디지털서비스 제공방안 연구, 2003
- 정보통신부, 지능형 홈네트워크 서비스 보급 및 산업 육성계획(안), 2005. 12
- 정보통신부 홈페이지, http://www.mic.go.kr
- 산업자원부 홈페이지, http://www.mocie.go.kr
- 건설교통부 홈페이지, http://www.moct.go.kr
- Afuah, A. and C.L. Tucchi, Internet Business Models and Strategies:Text and Cases, McGraw Hill, 2001
- Amit & Zott, Amit, R. and C. Zott, 'Value Creation in E-Business,' Strategic Management Journal, Vol.22, No.6/7(2001), pp.493-520 https://doi.org/10.1002/smj.187
- Barney, J.B., 'Firm Resources and Sustained Competitive Advantage,' Journal of Management, Vol.17, No.1(1991), pp.99-120 https://doi.org/10.1177/014920639101700108
- Harrison, J.S., M.A. Hitt., R.E. Hoskisson, and R. D. Ireland, 'Resource Complementarity in Business Combination:Extending the Logic to Organizational Alliances,' Journal of Management, Vol.27, No.6(1991), pp.173-190
- Mills, J. and K. Platts, 'Applying Resource Based Theory, Methods, Outcomes and Utility for Managers,' International Journal of Operations and Production Management, Vol.23, No.2(2003), pp.148-166 https://doi.org/10.1108/01443570310458429
- Morris, M., M. Schindehutte, and J. Allen, 'The entrepreneur's business model:toward a unified perspective,' Journal of Business Research, Vol.58, No.6(2005), pp.726-735 https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2003.11.001
- Slywotzky, A.J., D.J. Morrison, and K. Weber, How Digital is Your Business?, Crown Publishers, 2000
- Timmers, P., 'Business Models for Electronic Markets,' Electronic Markets, Vol.8, No.2, July(1998)
- Tripsa, M., 'Unraveling the Process of Creative Destruction:Complementary Assets and Incumbent Survival in the Typesetter Industry,' Strategic Management Journal, Vol.18, No.1(1997), pp.119-142 https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-0266(199707)18:1+<119::AID-SMJ921>3.3.CO;2-S