Abstract
Most of the plant models based on L-system or particle systems have focused on visual shape of plant. However, the interaction between the plant and its environment in virtual environment will make the plant more natural in diverse situations so that users will be immersed in system. To this end we structure the plant object organized in an ontology, introduce calculating method of plant growth rate based on juvenile energy.
식물을 모델링 한 기존의 시스템들은 시각적인 사실성에 초점을 맞추어 연구되어졌다. 그러나 환경적인 요소를 고려하지 않은 식물 모델링은 가상세계에서의 식물에 대한 논리적 사실성을 감소시켜 사용자들의 몰입감을 떨어뜨린다. 본 논문에서는 환경과 상호작용하는 식물 성장에 초점을 맞추어 다양한 환경에서 식물의 성장을 시뮬레이션 하는 것을 목적으로 한다. 이를 위해 온톨로지에 기반한 식물 객체의 구조를 살펴보고 젊음 에너지를 이용한 식물의 성장률을 계산하는 방법을 제시한다.