Journal of the Korean School Mathematics Society (한국학교수학회논문집)
- Volume 8 Issue 4
- /
- Pages.445-458
- /
- 2005
- /
- 1229-0890(pISSN)
- /
- 2713-4350(eISSN)
The Mathematics History Analysis in Middle School Mathematics Textbook -Focused on Function Chapters-
중학교 수학 교과서의 수학사 자료 비교 분석 -함수 단원을 중심으로-
- Park, Jung-Mi (Graduate School of Kongju National Univ.) ;
- Ro, Young-Soon (Dept. of Math. Edu. of Kongju National Univ.)
- Published : 2005.12.01
Abstract
This thesis compared and analyzed the data of Mathematics History in Middle School Textbook with each publisher. It searched for the difference and similarity between them and considered about what is contained in the mathematics history to give interests to middle school students.
본 논문에서는 중학교 수학 교과서 함수 단원에 수록되어 있는 수학사 자료를 출판사 별로 비교 분석하여 이들 사이의 유사점과 차이점을 살펴보고, 중학교 학생들에게 흥미를 줄 수 있는 수학사 내용이 무엇이 있을지 고찰해 보았다.