Study on Hit Judgement Model of MMORPG - in case of Travia Online -

MMORPG 히트판정 모델에 관한 연구 - 트라비아 온라인을 중심으로 -

  • Published : 2005.12.01

Abstract

Hit judgement is essential factor in design for battle-style MMORPG game system and sets foundation for other game systems. Hit judgement model consists of attack power and attack rate. The former contains minimum, maximum, and critical attack, the latter has miss, hit, and critical blow rate. Random function generates one value of attack rate and consequently the damage is calculated. In this article, we propose hit judgement model which Is widely acceptable for generic MMORPG and describe the effort of applying the proposed model to Travia Online in detail.

히트 판정은 전투방식의 MMORPG 게임시스템의 설계에 필수적이며 다양한 형태의 게임시스템의 근간을 이룬다. 히트 판정의 모델은 최소, 최대, 치명 공격력의 공격력 구간과 실패, 일반, 치명 공격확률 구간으로 나누어지며 이를 난수 함수로 구간을 결정하고 손상값을 계산한다. 이 논문에서는 일반적인 MMORPG에서 사용할 수 있는 히트 판정 모델을 제시하고 이를 상용 MMORPG 트라비아 온라인에 적용하여 얻은 효과에 대해 자세히 설명한다.

Keywords