The Journal of the Korea Contents Association (한국콘텐츠학회논문지)
- Volume 5 Issue 2
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- Pages.69-77
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- 2005
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- 1598-4877(pISSN)
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- 2508-6723(eISSN)
A Study on Advertising Effects of Commercial Films According to the Characteristics of internet users
인터넷사이트 이용자 특성에 따른 광고영상 비교를 통한 광고효과 연구
Abstract
This study made a comparison of two different websites in characteristics of their users and advertising effects. Both websites have the same contents but in different forms. Especially this study examined the technographic, demographic and psychographic characteristics of users of an website which offers services only online and another website which offers services both online and offline. Also the advertising effects of both websites were studied. The analysis of the data was done by SPSSWIN, mainly
본 연구에서는 내용은 같고 형식이 다른 2개의 사이트를 대상으로 이용자의 특성차이나 광고효과 비교를 검증해 보았다. 특히, 본 연구에서는 온라인 전용 사이트와 온오프라인 동시 사이트의 사용자간에 존재하는 기술적, 인구학적, 심리학적 특성을 알아보고 광고의 효과 또한 비교해 보았다. 자료의 분석은 SPSSWIN을 이용하였고, 주로
Keywords